https://4.bp.blogspot.com/-iu6Ty7V8YVg/WEL3CZijD7I/AAAAAAAAJpU/WapCLqTcNMor7dUR36lToqvDrxcDar--QCLcB/s640/DSCF0701.JPGLINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2https://1.bp.blogspot.com/-aIb0tlMH0Rk/WCHAnVfKraI/AAAAAAAAJa0/FUwBFoZIb6YYCF_YG-vI_vfbiacESw8BQCLcB/s640/DSCF0425.JPGLINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2

października 17, 2015

Oczy Carycy .

Witajcie :) Chciałam Was dzisiaj zaprosić na pyszne ciasto o nazwie Oczy Carycy .
Długo się do niego przymierzałam aż w końcu zrobiłam z pysznym kremem tiramisu i galaretką .
Może nie jest takie idealne , ale myślę że drugim razem wyjdzie ładniejsze :) Jak co tydzień wypiekanie wirtualne z dziewczynami tym razem miało  być ciasto z kremem .Ciasto podałam na porcelanie Bogucice New Hollis platin
                             Zapraszam :)

   
 Składniki na ciasto jasne :

6 białek
1 szklanka cukru
1 cukier waniliowy
210 g mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
1 łyżka octu
100 ml oleju

Ciasto ciemne :

6 żółtek 
2 jajka
1/2 szklanki cukru
1 cukier waniliowy
86 g mąki tortowej
2 łyżki kakao
100 ml oleju
2 łyżeczki proszku  do pieczenia 

Krem :

700 ml kremówki 30 %
1 serek mascarpone ( 250 g )
2 łyżki cukru
1 cukier waniliowy
1 krem mascarpone Dr. Oetkera( w proszku)
1 łyżka kawy cappuccino

1 mała paczka okrągłych biszkoptów
3 galaretki czerwone mogą być truskawkowe lub wiśniowe
800 ml przegotowanej wody


Do nasączenia ciasta :

100 ml przegotowanej wody 
1,5 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
1 łyżeczka cukru

2 tabliczki dowolnej   czekolady ja dałam Milkę, jeśli lubicie z dodatkami może też być .
4  łyżki śmietanki słodkiej 12 %

Mała paczuszka biszkoptów

Wykonanie ciasta jasnego :

Białka ubić z cukrem i cukrem waniliowym , następnie dodać olej i ocet delikatnie wymieszać, następnie stopniowo dodawać mąkę z proszkiem do pieczenia , wymieszać.

Wykonanie ciasta ciemnego :

Żółtka utrzeć z jajkami , cukrem i cukrem waniliowym .
Następnie dodać olej i wymieszać.
Następnie stopniowo dodajemy mąkę z proszkiem i kakao .

 Blaszkę o wymiarach 25/30 wykładamy papierem do pieczenia. Wykładamy do blaszki   na przemian po łyżce ciasta ciemnego i białego , tak do wykończenia.
Pieczemy w temperaturze 180 stopni do suchego patyczka ( około 30/35 minut).
Ciasto odstawiam do przestygnięcia następnie przecinamy na pół.

Wykonanie kremu :

3 galaretki czerwone rozpuszczamy w 800 ml przegotowanej wody i odstawiam do lekkiego stężenia.

Kremówkę  ubijamy z cukrem i cukrem waniliowym , następnie po łyżce dodajemy serek mascarpone , krem w proszku tiramisu i łyżkę kawy cappuccino orzechowe w proszku.

W przegotowanej wodzie rozpuścić cukier i kawę.

Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej ze śmietanką.

Warstwy ciasta :
1. Spód ciasta nasączamy kawą
2.Połowa kremu
3.Biszkopty
4.Tężejąca galaretka ( ja na galaretkę również wyłożyłam biszkopty ale nie jest to konieczne
5.Krem wykładamy na dobrze stężałą galaretkę
6.Ciasto  , również nasączamy kawą
7. Polewa

Odstawiamy na noc do lodówki .


Smacznego :)     
Kremy do tortów Dr. Oetkera   ubija się  w mleku lub śmietanie nie gotuje  !
 






Wypiekałam z : 
   Marzenką  
   Joasią 
   Alą  
Szóste niebo  
Bożenką  
Danusią  
Izioni Pyszne Smaki  
http://www.porcelanabogucice.pl/

84 komentarze:

  1. Asiu twoje ciasto mnie zachwyciło, jest po prostu wspaniałe. Co prawda troszku pracochłonne, ale warto naprawdę. Kiedyś zdecydowanie je zrobię a teraz częstuje się kawałkiem. Dziękuje, że i tym razem z nami piekłaś :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marzenko , fakt pracochłonne jest :) oczywiście częstuj się :)

      Usuń
  2. Znam te ciasto i bardzo lubię, tylko robię z kremem maślanym ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robią też z kremem budyniowym :) ale ja troszkę chciałam zmienić :)

      Usuń
  3. Obłędne!!! Uwielbiam takie składane ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto prezentuje się nieziemsko:) Podziwiamy Twoją cierpliwość:) Chociaż nie należymy do łasuchów - to byśmy się skusili:) rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  5. Asia,super ciasto,częstuję się kawałeczkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne ciasto, wygląda bardzo dekoracyjnie

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna jest ta nazwa, od razu przyciągnęła moją uwagę :) Ciasto na bogato, więc pewnie dlatego mowa o carycy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto rewelacj,, dziękuję Asiu :-) Pozdrawiam serdecznie. Krynia :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne ciasto. Wygląda mega apetycznie :)
    Jest dość pracochłonne, ale wygląd wynagradza poświęcenie na jego zrobienie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zjawiskowe ciasto. Dziękuję za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda super, zastanawiam się skąd taka nazwa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) sama nie wiem skąd ta nazwa tak się przyjęła :) może przez tą galaretkę czerwoną :)

      Usuń
  12. Przepięknie ci wyszło. Nawet moja córcia podziwiała . Dziękuje za wspólne pieczenie .

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciacho obledne !! prezentuje sie tez wysmienicie !! mysle,ze niedlugo bedzie okazja aby zaprezentowac to cudenko,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. W mojej wersji caryca miała zielone oczy, ale co tam - śliczne to Twoje ciacho:) Dzięki za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam z czerwoną galaretką i też z taką zrobiłam :) a teraz już wiem czemu nazywa się Oczy Carycy , pewnie miała zielone :)

      Usuń
    2. jaką czekolade dac

      Usuń
    3. Dowolną , aby nie gorzką , ja dałam Milkę :)

      Usuń
  15. Piękne:)
    Dziękuję za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne, muszę sobie zapamiętać :) Dziękuję za wspólne pieczenie

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepięknie wygląda:) muszę koniecznie spróbować je upiec:))

    OdpowiedzUsuń
  18. Joasiu, ja również od dawna "przymierzam się" do tego ciasta. Wygląda wspaniale. :)
    Dziękuję za wspólne pieczenie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) jest pyszne , z kremami można kombinować , budyniowy , maślany jaki kto lubi :)

      Usuń
  19. Witajcie.Mam pytanie odnosnie tej czekolady ona ma być czysta bed dodatków?Nie wiem co z tym kremem Dr.Oetkera-rozumiem że trzeba go ugotować i dodać do składników.Proszę o pomoc.Pozdrawiam.Betii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kremy do tortów Dr. Oetkera się ubija w mleku lub śmietanie :) ( nie gotuje , pisze zresztą na opakowaniu ) czekolada może być z orzechami jeśli taką lubicie .

      Usuń
  20. Ja mam pytanie co do tej kawy cappucino jaka ona dokładnie ma być i czy lyżka proszku czy zrobionej się daje?

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam, mam pytanie odnośnie ciasta. tak mniej więcej ile minut piec je w piekarniku?
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Asiu :) czas pieczenia to około 30/35 minut, podaję w przepisie do suchego patyczka bo wiadomo że każdy piekarnik piecze inaczej:) Również pozdrawiam:)

      Usuń
  22. Asia jaką śmietankę do polewy czekoladowej dodajesz? Jaki smak galaretek jest najleszy do tego ciasta? Dziękuję za odp Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Galaretki nie mają znaczenia dodaj jakie lubisz truskawkowe lub wiśniowe, a śmietankę dodaję słodką 12%.W oryginale to ciasto ma zieloną galaretkę bo Caryca miała zielone oczy stąd ta nazwa:) ja nie miałam zielonej więc dałam czerwone :)

      Usuń
  23. Ciasto wyszło bardzo dobre, upiekę je znowu na święta, rodzina była nim zachwycona. dziękuję za przepis. Aneta.

    OdpowiedzUsuń
  24. a pod polewą też jest warstwa kremu ? wygląda b. apetycznie.anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie nie ma :) tak jak w przepisie ciasto nasączone kawą i polewa :)

      Usuń
  25. Właśnie zrobiłam, ale ciasto nie upiekło mi się na samym środku a boki aż za mocno.. eh ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To coś z piekarnikiem masz jeśli boki zapieka a środek nie, musisz wyczuć poziomy.

      Usuń
  26. Niezwykle efektowne ciacho. Będę je robić ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Czym można zastąpić krem Dr Oetkera? Ciasto jest zjawiskowe a ja jestem "mleczną mamą" i chcę aby była wersja jak najbardziej naturalna 😉 Na diecie light mi nie zależy ale na zdrowej opcji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maju proponuję zrobić krem budyniowy, jeśli chcesz bardzo zdrowy to zamiast kupnego budyniu dodaj mąkę ziemniaczana, troszkę zwykłej i wanilię :)

      Usuń
    2. Dziękuję pięknie ☺️ Dam znać jak już zrobię.

      Usuń
  28. Wygląda bardzo ładnie, tylko ten kolor galaretki do oczu mi nie pasuje, może zielona?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu oryginalne oczy Carycy są właśnie zielone ale nie miałam zielonej to dałam czerwoną, widziałam już w dużo przepisach taką :)

      Usuń
  29. Wyglada apetycznie.Mam zamiar zrobic na swieta,ale nie moge dostac kremu maskarpone,czym moge zastapic?Czy moze byc waniliowy?

    OdpowiedzUsuń
  30. Dziękuję :) oczywiście może być waniliowy, są też tiramisu bardzo dobre Dr. Oetkera. Można też zamiast kremu dać krem budyniowy :)Też mam zamiar upiec je na święta ale już z zieloną galaretką :)pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Witam chodzi mi o krem czy wsypac suchy do smietany i serka maskarpone? Czy najpierw go ubic i potem dodac do reszty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisze w przepisie przecież że do ubitej śmietany i serka dodajemy krem i kawę : ) nie ubijamy go osobno tylko wsypujemy i dopiero ubijamy :)

      Usuń
  32. Ciasto wyszlo bardzo dobre.Dziekuje za przepis i polecam wszystkim��

    OdpowiedzUsuń
  33. Ciesze się że smakowało i dziękuję za polecenie :) fajnie by było gdybyś drogi anonimie kiedyś przysłał zdjęcie swojego wypieku ( jeśli jeszcze jakieś upieczesz) dodała bym go do galerii czytelników bloga :)serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Witam A musi być z tym kremem w proszku tiramisu?Nie kupiłam i teraz Nie wiem czy wyjdzie masa czy nie czy może czyms zastąpic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :) jeśli nie masz kremu tiramisu możesz dodać malutką paczuszkę śmietany fix żeby jedna coś troszkę tą śmietanę trzymało. Pozdrawiam :)

      Usuń
  35. Jestem w szoku że śmietanka 12 może być słodka. I że trzeba aż dwa serki mascarpone. Czym się różnią?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przepisie pisze jeden serek mascarpone a krem Dr. Oetkera to nie serek, trzeba dokładnie czytać przepis.Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. A jeśli chodzi o śmietankę to jest np: Łaciata 12 % w kartoniku i nie jest kwaśna:)

      Usuń
  36. Ciasto wygląda mega pysznie, ale też na skomplikowane do zrobienia - jest w nim tyle warstw! Może kiedyś skuszę się na ten przepis, póki co nie mogę oderwać od niego oczu! :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Ciasto wygląda imponująco:)

    OdpowiedzUsuń

Translate

Etykiety

Akcje kulinarne na Durszlaku (10) AQUAPHOR- recenzja (1) Babeczki na słono (3) Babki i Babeczki (37) Bee.pl (3) Bigos (1) Błyskawiczny Piątek (21) BOGUCICE (77) Bonduelle (23) Brześć (14) Bułeczki na słodko (29) Bułeczki na słono (21) Cedrob (3) Ciasta (190) Ciasta bez pieczenia (4) Ciasta upieczone z moich przepisów przez czytelniczki bloga . (1) Ciasta z owocami (63) Ciasta z wiśniami (4) Ciasteczka (114) ciasto (1) cukr (1) Cukry Nyskie (19) Cykoria. (10) Dania na kolację lub śniadanie (85) Dania obiadowe (260) Desery (27) Dodatki do ciast (1) Domowa wędlina (7) Domowe pieczywo (13) Dros (1) Duda (18) Dżemy (2) Eco Blik (3) FolWark (33) Frisco (4) Galeo (9) Galeria Cuda Świata (2) Gjuwecz (2) Gołąbki (4) Graciarnia Pana Grzegorza (1) Helio (41) Intergalaktyczne gotowanie (1) KONESSO- RECENZJA (4) Konkurs (2) Lidl (4) Liebster Blog Award 2015 (1) M'cVities (1) MAKARONY POLSKIE (4) Mamut (9) Mąka z Młyna w Szadku (12) MICHI (3) mieso (3) Mięso (55) Młyny Stoisław (26) Moje decoupage (1) Moje przepisy wyróżnione na Mikserze Kulinarnym (1) Moje robótki (1) muffinki (3) Nagrody (1) Napoje (7) Ogródek dziadunia (13) Oleje smakowe (1) Olejowy Raj (9) ORZECH (39) PapilArt (12) Pasty (6) Pasztety i wędliny (2) Pączki (2) Piątnica (11) Placki (10) POLO-market (2) Potrawy z grilla (3) PRIMAVIKA (7) Proeco Polska (13) Propozycja Sylwestrowa (1) Propozycja świątecznych ciast (3) Przekąski (4) Przepisy z truskawkami (5) Przetwory (19) Przyjaciele Kawy (1) Przyprawy (1) Przystawki (28) Przystawki Sylwestrowe (2) Radix Bis (19) Raw and Happy (1) Recenzje (3) Rolnik (3) Sałatki (50) Semco (1) Serniki i ciasta ze serem (43) Sery Korycińskie (5) Skworcu (27) Spichlerz Rusiecki (2) Społem Kielce (5) Super Krówka (2) surówka (1) Surówki (15) Swojska Piwniczka (3) Syropy lecznicze. (1) Święta (29) Tania książka.pl - (1) Tania książka.pl -recenzje (53) TarkaiMiarka. (1) Tarty na słodko (1) Tarty na słono (2) Testowanie Cenos (23) Testowanie Eco Blik (9) Testowanie Eterno (21) Testowanie Hańderek (11) Testowanie Incola (11) Testowanie Jamar (9) Testowanie Melvit (5) Testowanie Młynomag (25) Testowanie Pamapol (4) Testowanie Parczew (3) Testowanie Plenus (15) Testowanie PopCrop (1) Testowanie produktów Becla (7) Testowanie Roleski (16) Testowanie Sempre (4) Tłusty czwartek (1) Torty i torciki (16) Tovago (5) Tradismak (5) Tradycyjne Jadło (12) Vanille Mynte (1) VENOSA (1) Walentynki z Orzech (3) Wielkanoc (41) Wielkanoc - świąteczna propozycja na słodko (3) WSPÓŁPRACA (1) Zapiekanki (18) ZIARENKOWO (21) Zupy (31) Życzenia (2)
Copyright © 2016 Gotuj i piecz z Joanną , Blogger